another weather forecast..(early warning)

dear all..
tomorrow, thursday 18 january 2007, a storm front will move eastwards across the north sea in the course of the day. accordingly, wind speeds will increase rapidly. a force 9, southwesterly storm will hit the coast. in the coastal provinces, there will be EXTREMELY POWERFUL GUSTS OF WIND, with wind speeds ranging from 110 to 120 km per hour. this rough weather will strike the southwest of the Netherlands at about noon, from where it will spread to western, central and northern regions. inland, there will be STRONG TO EXTREMELY STRONG GUSTS OF WIND, with wind speeds ranging from 100 to 110 km per hour.

i hope it will not happen (or less than it’s forecasted).. i hope it’s just a hoax..
yet, it was forwarded from a trustworthy source..
siiigh… bakal masuk angin lagi nih besok..

update:
11.07 am : anjridh.. emang kenceng banget..
01.00 pm : akibat angin kencang ini ternyata crane guedheee di dekat gedung, dimana saya bekerja, jatuh dan nimpa gedung sebelah. hiks. asli kaget.. karena seminggu sebelumnya, pada saat angin kencang juga, saya pernah berdiri di bawahnya dan berpikir bagaimana jika crane ini jatuh dan menimpa gedung itu. ternyata dalam hitungan 7 hari.. crane itu bener-bener jatuh. huaaa..


Source: from here

04.50 pm: email: dear students. the dutch course this evening is cancelled due to weather circumstances. with kind regards, bärbel barendregt (james boswell instituut/universiteit utrecht).. hmm padahal udah buat pe er loh..

11.30 pm: ternyata angin hari ini emang parah.. dan terjadi hampir di semua negara eropa.. see this .. gooshh

gak kebayang kalo gak ada peringatan dini seperti itu.. tapi orang eropa (khususnya belanda) memang sangat memperhatikan prakiraan cuaca. jarang sekali mereka keluar rumah tanpa tau cuaca akan seperti apa. bahkan, diskusi mengenai cuaca adalah salah satu topik terbaik pada saat kita berbicara dengan mereka. ckckck.